Tuesday, March 22, 2011

Peminat Tauhu

Assalamualaikum dan salam ceria teman2 di blogger semua. BSB nak tanya uorls suka tak makan Tauhu Goreng. BSB memang suka bebenor makan tauhu. Kalau goreng mee mesti masukkan tauhu goreng, sodappppp. Di pekan Semenyih ada satu gerai memang popular menjual tauhu goreng, cucur udang dan nasi ayam. Terletak berhadapan padang bola pekan Semenyih. BSB tak tahu lerrr pulak nama gerai tue...kengkawan kat Semenyih mesti tahu gerai nie kan? Tauhu Goreng dengan Cucur Udang dicampur pula dengan mentimun dan dicicah dengan kuih cili yang merah menyala....pehhhhh memang sedoppppp...

BSB tengah "Q" dengan sabar menanti giliran BSB...sabar jgn tak sabar.
Masa BSB sampai sini pukul 2.oo petang, punya ler ramai pelanggan kat sini tengah makan nasi ayam dan bungkus Tauhu & Cucur Udang nie.
Itu ler gerai Tauhu tueeee di hujung sekali. Gerai nyer biasa2 jer pun. Tapi memang ramai pelanggan kat sini. Mungkin waktu makan tengahari kot. Kalau lalu di Pekan Semenyih nie boleh ler try Tauhu Goreng dan Cucur Udang kat gerai nie....selamat mencuba....ADIOSS.

17 comments:

atie @ ejay said...

atie suka!! terkenang tauhu bakar kat pasar malam jln TAR.. tringiiiiiiiiiiin sgt.. masa peknen dua2 anak tuh duk ngidam. pa apekan daya, jauuuuh..

Cikgu CTE said...

emmm sedapnya....
saya sangat2 suka tahu goreng nie...
buat terliur je...
kalaulah kedai tu dekat dengan rumah saya...saya akan pergi beratur dulu....

ummu muhammad said...

kak kite pun suke tauhu suami dan isteri..heh ;)

Puanbee said...

nampak sedap nih . bee suka jugak ..

aina yg gilo pepel said...

wah wah...dapnyer aina suke gak mkn tauhu tp mesti combined dgn tempe lagik la masyuk...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Atie:Saya tak pernah pula makan tauhu bakar kat jln Tar..nanti boleh try nieee

CTE:tak pe, boleh try buat sendiri jerr...

Ummu Muhammad:org kata makan tauhu bagus utk awet muda...betul ker.

Bee:sos cili nyer yg sodappp tuee

sahromnasrudin said...

wah!!! sy sgt suka tauhu sumbat..kne plak dapat kuah yg cair..lagi la menggiurkan huhuhuhhh

Amiizaa2001 said...

BSB: sedappppppp nak cikit:):)potong kecik2 grg rangup2/garing pon sedap:):)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Aina:tempe goreng bubuh kunyit dgn garam sodappp

Sharom:kuih mesti ada rasa pedas manis2 sikit pehhh sedap tue

Amiiza: Memang tauhu goreng biasa pun sodapppp

Myra Jay said...

MJ panggil tokua goreng.. kalau hiris nipis2 pastu goreng, fuhhh memang makan tak hingat punya ;)

nieda said...

suka tauhu goreng cicah dgn sambal kicap..tak tolejh kiri kanan dah.hehe

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

MJ:heehhh org utara panggil tauhu tokua ekk...masa mula2 dengar dulu jenuh juga dok fikir apa benda ler tokua tueee

Nieda:boleh try nie cicah dgn sambal kicap.

miezaniera said...

suke tauhu goreng yg digoreng rangup..pastu makan ngn kuah kacag..mmg sedap lah hehehe

misza said...

suka gak tauhu goreng, boleh makan dengan sambal kicap, kuah kacang @ kuah cili macam cucuk udang. semua sedap. ^_^

Hanis Azla said...

en.asben akak pun ada citer psl kedai ni.. tp akak tak pernah singgah lg.. nnt ada masa boleh pergi cari..

✿....rossa alina....✿ said...

aduhhh...time2 lapar ni la terbace entry pasal makanan plak..wuwuwu..lapar.. T_T

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Miezaniera:cicah dgn kuah kacang sedap gak...

Misza: semua sodappp

Rossa: apa lagi jom pekena tauhu..