Wednesday, June 22, 2011

tak ambil kisah punnnn

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.


Hari nie 22 Jun 2011 bersamaan 20 rejab 1432.


Tak lama lagi kita akan berpuasa lepas tue raya.


Baju raya dah tempah ker???BSB baru beli kain tapi belum tempah lagi..


ingat jumaat nie nak ajak cheq p Kampung Baru tempah baju.


Agak2 uorls ler tukang jahit tue terima lagi ker tempahan utk raya.


Kat sini ada tak kengkawan BSB tukang jahit atau pun uolrs tahu tak kat mana tempat tempah baju di area Subang Jaya or Shah Alam. BSB nak try tempah lerrrr...cer citer kkkk.


Panjang bebenor intro N3 BSB niekan?


ok jom BSB nak citer pasal gambar diatas tue....


uorls nampak tak besi yg terjojol keluaq tueee...

rumah yg kena tue tak ada org, tapi betul2 depan rumah BSB.


Dah dekat 1/2 tahun BSB dok komplen kat org maintenan tapi depa buat tak tau jerrrr....

bila hari hujan ribut jer BSB takut kalau2 ia terjatuh dan kena pulak kat org bawah...

macamana tue....

nak kata kami tak bayar duit maintenan kami semua bayar tapi ada ler segelinter penghuni yg malas nak bayar. Tapi kami yg bayar tak kan aduan kami tak ambil peduli kot.

Minggu lepas rumah BSB kena pecah masuk.


Nasib baik pencuri tue dpt ambil laptop jerrr....


yg lain tak sempat ambil, ada jiran nampak.


Alhamdullilah, syukur tak ada benda berharga yg lain hilang.

tapi laptop tue dekat 2 ribu juge ler hege nyerrr.


Bila report kat opis maintenan depa kat "Kami akan siasat kes puan, jgn risau"

macamana ler BSB nak percaya yg depa nak siasat,

yg kes besi terjojol tue pun depa tak repair2 lagi....

uorls rasa apa yg patut BSB buat lagi, cer citer sikit kat BSB yg dah naik kematu nie dok memikirkan nak buat macamana lagi nie...


BSB stop sini dulu, terima kasih kerna sudi mendengar keluhan BSB hari nie..


Nanti kita jumpa lagi...taataa tiitiii tutuu & ADIOSS..



******for Cikrin & Ciksue happy holiday & selamat bershopping...ole2 jgn lupa ekkk*****

16 comments:

mama maman said...

alahai... susah gak kalu dah komplen depa tak mai buat.. hhhuuu... byr utk suka2 gamaknye...
bahaya tul..

mmg kompom la depa buat tak tau.. buka harta depa kan... hhhuuu... duit wlpun seringit kalu dah hilang mmg syg la jugak kan... susah nak dpt rm.. bukan duduk je dpt duit... hhhhuuu...

ps: panjang lak mengomel kat sini... hhhuu...

Mrs.Yie said...

rumah flat ke?

Kakzakie said...

Selalu begini di negara kita. Nanti bila kejadian buruk hingga terpapar di akhbar/tv barulah terhegeh-hegeh nak buat....

EL MARIACHI said...

ye lah..kena ada persatuan penduduk baru dorang ambik kisah Fad...

Cik Sue said...

Sempat lagi ko buat n3 erk BSB...Iyea la doa2 ler ada untuk ko, kalau x ado pun aku bawak jer la balik sekampit pasir tepi laut tue...lagipun pasir tue free jer x per bayar pe2 pun kahkahkah!!!!...

diana said...

susah ugak macam ni..kan??
tak kena kat depa sebab tu depa tak ambik kisah..

Zefa NorAsmara said...

BSB, ada persatuan tak kat situ2.. kalau tak gerak jugak pahat tu walau dah di tukul, terpaksalah pakat2 sama jiran2 gotong royong betulkan.. nampak bahaya tu..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

mama mamam:BSB rasa rugi jer bayar maintenan tapi depa x buat keje depa.

Mrs Yie:yap...rumah kos rendah.

Mie: tue ler pasal..skg nie persatuan penduduk ler yg buat semua.

Ciksue:pasir berat ler nanti ko kena bayar kat airasia pulakkk

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

kakzakie:tue yg saya takut tueee..nanti mana ler tahu kot kena kat keluarga kita macamana..

diana:kalau x bayar nanti baru depa tahu..

ibu_Arifa said...

kesiannyer...sabar byk2 lah yer... buat mereka2 yg terlibat tu..kang kata tak wat kerja...marah pulak, dah ada yg komplen tu buat la tindakan yg berkesan...bukan takat kat mulut jer...haiii..aku pulak yg nak naik angin ni.

ummu muhammad said...

ari tuh office bce kt entry CS..ni rumh plak..potong je tgn die kalau jumpe kak BSB..germ betul!

suri solehah said...

selalu jugak dengar ayat..camtu,,lastnya senyap sunyi... :-(

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

ibu arifa:BSB pun dah x tau nak buat apa dah skg nie? rasa macam nak komplen kat wakil rakyat jerr

ummu muhammad:opis kena,rumah kena memang malang ler bulan nie..

suri:memang x boleh percaya diorg nie..

MulutPayau said...

BSB...bahaya tu...patutnya diaorang yg trlibat prihatin dgn aduan mcm ni.....

p/s....kalau tmpat Mp...tukang jahit dah tk trima tempahan........

nieda said...

kalau dh komplen kt maintenance tapi xde tindakan mmg susah ler. Buat surat adu kt pihak atasan. Gambar besi tu sgt bahaya. attached sekali gambar tu..

Sib baik lappy jer..jahat tul penyangak

Puanbee2 said...

bee tk tempah lah tahun ni beli je dah lambat ni tukang jahit tk nk ambik dh huhu