Monday, June 27, 2011

Durian malam minggu

Assalamualaikum dan salam ceria semua di pagi yg indah nie. BSB harap semoga peminat BSB semua sihat hendak nyerrr...jom baca N3 BSB jalan2 di malam minggu. Malam minggu di Shah Alam tak ler se-happening macam kat Subang Jaya atau pun kat Bangsar...malam minggu lepas selepas kami dinner kami pusing2 Shah Alam saja jer nak tengok aktiviti org2 Shah Alam, tetiba akak Tina teringin nak makan durian pulak. So sambil pusing2 kami intai2 ler mencari org jual durian tak jumpa pulakkkk... sampai akak Tina tertidur dalam kete ler....Dekat 1/2 jam juga ler kami dok mencari dan akhir nyerrr jumpa ler satu kat section 19. Masa tue dah dekat pukul 11.00 malam dahh punnn. Durian nyer tak ler sedap sangat pun..tapi sbb akak Tina nak bebenor makan durian so kami makan ler kat situ juga. Takut nanti bila bawa balik kang tak elok pulak jadi keras lerrr...ada ulat lerrr, selalu sangat kena macam tue. Baik makan jer kat sini puas hati koooo... sekilo ada yg RM 12.00, 10.00 & 8.00. Kami ambil yg RM8.00 tapi brother tue beri durian yg sekilo RM10.00...dia kata special sikit sbb kejap lagi diorg nak tutup dah gerai tue...
Ini ler satu2 nyer gerai jual durian yg kami jumpa....
Isi nyer idok ler cantik sangat pun...tapi boleh ler makan. Rasanyer lemak2 manis.
Aksi akak Tina yg baru bangun tidur terus jer makan durian. Abang pun sampai tak sempat nak duduk dahhhhh.....makan pelan2 kkkk. BSB sempat snap 3 keping gambo jer sbb lepas tue tangan BSB dah comot penuh dgn durian...heeehee akak makan tak habis pun...terpaksa ler BSB yg habiskan semua nyerrr....Ada sesiapa yg tahu kat mana ada org jual durian yg sedap tak... kat area Shah Alam....cer citer??????sampai sini dulu kita jumpa lagi...taataa tiiitii tuutuuu dan ADIOS.

13 comments:

Zefa NorAsmara said...

Hehe.. kita org shah alam pun tak tau nak beli doryan kat ne..

Cik Sue said...

Lain kali kalau teringin nak makan derian pi jer la ke pasar chow kit confirm adoooooooooo....

Rinna said...

Wow dah lama tak makan dorian dpt makan tempoyak ajek.. nyum2 dapnya tuh.. :)

sahromnasrudin said...

suka bubur durian......mmg terasa kesedapannya bile cicah plak dgn roti huhuhuhhh

wardah said...

bestnya durian...my kazen pernah beli durian kt shah alam rm40 sebijik..=0
mahallll...=)
tp ape boleh buat..kempunan punya pasaii

Hanis Azla said...

selalu mcm tu kan.. bila nak tu susah pula nak jumpa.. klu kat tempat saya berderet2 org jual.. tp skrg ni tak teringin lagi.. nnt bila nak mesti dia org tak jual lagi.. he..he..

Piasara said...

"mmg kalau nak makan sgt susah nak jumpa,kalau tak rasa nak makan tu banyak pulak kat tepi2 jln tu org jual durian ni..tp nasib baik ada jugak kan,dptlah akak tina makan sepuas hati..."

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Zefa:kalau tak nak berlambak2 pulak...bila teringin nak makan satu pun x ada..

Ciksue:jauh ler dr shah alam..minyak kete ke chow kit aku boleh dpt 2 biji durian kat shah alam nie ahhh..

Rinna:BSB pun dah lama x dpt makan tempoyak..kalau dpt cicih dgn petai rebus emmm sedap nyerrr...

sahrom:cicah dgn lemping pun sedap gakkk

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

wardah:awal bulan may hari tue sekilo durian kat shah alam RM20 koo..masa tue BSB jeling2 jer lerrr..

Hanis:ptg sabtu BSB nampak ada org jual durian..tapi bila g mlm dah tak ada pulakkkk..

Piasara:Tapi budak2 nie bukan byk pun makan nyerrr...ada ler 3-4 ulas jer lepas tue kita ler yg kena habiskan semua nyer.

Kakzakie said...

Amboi abang dgn kak tina makan sampai lupa nal pelawa auntie ye:)

BSB di JB sekarang pun banyak durian. Harga pun lebih kurang jugalah....

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

kakzakie:abg dgn akak tue makan sikit jerrr....yg lebih BSB yg habiskan.

Mrs.Yie said...

musim durian sekarang ni kan..tapi saya masih belum merasa lagi..durian tu buah peberet..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Mrs:skg dah murah baik g skg..nanti mahal balik.