Sunday, May 29, 2011

Lagi dan lagiiii..dan lagiiii..

Assalammulaikum dan salam cuti2 1 Malaysia. Cuti sekolah dah tiba makna nyer ramai ler kawan2 BSB pergi bercuti atau balik kg. BSB lepak kat sini jer lerrrr.....apa lagi layan jer ler kat Shah Alam nie ahhhh...Minggu lepas aktiviti kami pusing2 Shah Alam sambil beriadah dan ronda2 ibukota. Kali nie BSB & the gang pergi beriadah di Tasik Shah Alam lagi...dan lagiiiii...dan lagiii...uorls jgn ler muntah darah pulak ekkkk baca N3 BSB nie....kali nie kami dtg sini ingat nak bermain badminton alahhhh bukan main betul2 pun saja main suka2 dgn anak2 sidek nieee.... tapi bila dah jumpa air terjun ala2 air terjun Kota Tinggi nie ...heheehee terus anak2 sidek nie sibuk nak panjat tangga tue pulakkkk..

Lihat lah keindahan tasik nie...
Hehhee nie ler air terjun ala2 Kota Tinggi....
Aksi manja dari akak.
Jom naik tangga nie dan tengok ada apa kat atas tueee!!!!!
Skg berada di atas kolam air terjun.
Pemandangan dari paras tertinggi air terjun...idok ler tinggi bebenor pun, tapi gayat juga lerrr..
Bila turun balik ke bawah...anak2 sidek sibuk nak bermain badminton balik...tengah dok pilih reket badminton.
Habis bermain badminton kami pusing2 taman nie pulak.

Kata Hubby dulu tempat nie memang top betul lerrr...tapi skg dah kureng sikit ler meriah nyerr.
Abang Qaiser tue marah kat siapa tue??

"Saya lah Juara" kata Abang Qaiser, juara apa entah lerrr..
Akak tengah beraksi slumber di Laman Taichi.
Lepas pusing2 kat taman tue kami g melawat kat Laman Budaya & Galeri Shah Alam pulak. Jom tengok ada apa kat sini.
Gini ler aksi mykid kalau di suruh bergambo...macam2 aksi ler budak2 nie.
Mama relax jap kat sini dah penat nie...kata kakak.

Dipintu masuk Galeri Shah Alam...masa kami datang hari tue Galeri nie tutup ler pulak...so tak dapat ler nak tengok pameran lukisan kat sini...sedih kan!!!!

Ada ler sekeping dua jer lukisan yg dipamirkan kat luar dewan nie..

Keluar dari Galeri kami lepak jap kat bawah pokok yg berjuntai dan rimbun nie...sejuk badan kami jap kat sini...

Sebelum kami meninggal kat tempat nie..kami nampak ada kedai runcit kat bawah Galeri nie apa lagi kami g terjah ler. Mykid nak beli aiskrim, so kami lepak jap makan aiskrim sambil melayan view tasik Shah Alam dihadapan kami.....mykid's kalau dah dapat aiskrim suka bebenor lerrr...mama nyer pun suka gak. Lepas nie kita g tengok ikan pulak ekkkk...tapi BSB kena stop kat sini dulu ada keje sikit kena buat....kita jumpa lagi esok....taaataa tiitiii tuutuuu & ADIOS.

11 comments:

Zefa NorAsmara said...

Hehehe.. shah Alam ttp di hatiku Dr bujang hingga beranak pinak.. :-)

Kakzakie said...

Kalau anak gembiar hati kita pun seangan BSB. Nampa mereka happy....

SaiSyi said...

Kat Shah Alam ker ni? Kat belah mana? tak penah perasan pun..

Amiizaa2001 said...

BSB, seronoknyaaaa.......kakak dah darjah brp? tinggi dia:)

diana said...

tak pernah pi..
mujur ada gambar..:P

nieda said...

dulu masa student rajin jln2 kt tasik Shah ALam..kenangan sungguh tempat ni.

MulutPayau said...

Mp tak brksmpatan lagi bawak anak2 bercuti dan jalan2..Seronok tgk BSB ngan fmly...kat mana2 pun tak kisah..jnji anak happy..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Zefa:saya tak berapa biasa sangat di shah alam nie...

Kak Zakie:budak2 tak kisah kita bawa p mana,janji bawa jalan2...

Sai Syi:Taman yg sebelah Masjid S.Alam.

Amiizza:kakak tahun 2 dlm gambo nampak tinggi tapi sebenar nyer tak berapa tinggi sangat punnn...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

diana:hubby kata dulu taman nie lebih bersih jika dibandingkan skg...

nieda:Nieda nie mesti x student itm kan?mesti dulu dating kat sini ekkk..hehehhee jgn mare...

MulutPayau:weekend hari tue ingat nak p pusat sains tapi hubby ada jop pulak kat Putrajaya...

Piasara said...

"akak ms dok s/alam dulu(10 thn yg lalu)tiap2 minggu pegi situ...tapi kt tmn tasek tu dulu meriah,org ramai sgt..skrg ni mcm kurang sikit meriahnya...~budak2 ni tak payah jauh2..asal boleh keluar dn buat aktiviti riadah lebih kurang pun diorang dah suka sgt.."

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

teringat time study dolu selalu jer datang sini lepas gi jalan2 kat pkns...memang nostalgia hehe