Wednesday, April 13, 2011

Buah Star

Assalammualaikum,
dan selamat pagi semua.
Mulakan hari nie dengan menikmati sarapan yg berkhasiat
baru ler badan segar dan otak jadi cergas.
Pernah dengan tak orang kata kalau kita makan byk sangat benda yg berlemak
kita kena makan benda yg masam2 pula sebagai bilasan utk apa yg kita makan tadi.
Contoh nyer kalau kita dah makan sepinggan daging stik,
kita kena minum segelas air limau nipis tanpa gula.
Ini untuk menuteralkan balik tindak balas badan kita...
betul kerrrr!!!!!!
Opppp BSB dah melalut...
jom back tu N3 BSB hari nie.
BUAH KUNDANG atau kat utara depa panggil Buah Star bukan buah bintang ekkk
Kalau buat hantaran pun ok gak buah nieee..kan.
Dekat pasar malam, sekilo RM4.00 tapi tak berapa manis sangat.
Kira nyer memang sedang elok ler kalau nak mengicah dengan kicap + cili padi + belacan sikit
peeeehhhhh memang terangkat bebbbb......
taaataaa tiiiitiii tuueeetueee....ADIOSSS

15 comments:

Zefa NorAsmara said...

Dulu2 ada tgk buah ni.. sekarang mcm dah lama tak tengok.. mana nak dpt buah ni BSB? Tiba2 teringinnnnnnnn.. huhu..

Yan said...

BSB, ki=undang yg akak beli tu tak masam pun. manis sangat.. kalau masam akak tak termakan...

Hanis Azla said...

mmg feveret akak buag kundang tu.. tgk gambar pun dah terliur..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Zefa:Kat Tesco extra s.alam atau kat pasar tani, minggu lepas BSB tengok ada. Minggu x tahu lerrr...

KakYan: yg saya beli nie ada yg termasam sikit...

Hanis:memang terliur, tapi kalau dpt yg manis ok lerrr..

Ummi Humaira said...

assalamualaikum ...

salam kenal... aduhai tengok kat gambaq pun dah telan lioq nie....

akak ingat2 lupa dah nama tu kalau kat utara di panggil per...tp rasanya macam bkn star kot , kalau tak silap buah biji remia... haaa tu ler kalau bahasa kampong sendiri lama tak di gunakan...

EL MARIACHI said...

kat Tesco semua ada...hehhee

Piasara said...

"uih...terlioq akak tengok buah staq ni,masak kuning bersinaq...
hehhehe....awat kat tempat akak ni depa juai mahai pulak..kat tmpat hang murah jaa..(slang dan2 tukaq..)"

marinahunny said...

aduh kecur plak nengok buah ni...huhuhu

musang berjanggut said...

Buah setaq besar daripada buah ghemia...dan biasanyer lebih manis...
Ana suka makan buah ghemia yang muda coz boleh pepak sebiji2....pergghhh!!

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Ummi Humairah:iya ker...nama nyer rumia.

Mie: kat Tesco mak bapak jer yg x ado.

Piasa:tengok tempat gak..ada mahal ada murah...

Marinahunny:kalau dpt yg manis ok ler tapi kalau terkena yg masam...aduhhh tak sanggup den..

Amm:sama jer lerrr...kundang ker? staq ker? ghemia ker semua buah yg sama lerrr

misz Qahirah said...

sedap gle buah ni..yum3...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

MiszQahirah:kalau manis ok ler tapi kalau kena yg masam...ehhh tak sanggup uuuuu..

Huszaini said...

oo baru jer tengok buah nih.. aritu.. tapi tak sempat rasa plak.. baru tau nama lain buah ni kundang huhuhuh

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

huszaini:skg nie musim buah kundang cuba ler try makan.

Myra Jay said...

Alahaiii lamanya xmkn.. tengok gmbaq je dah meleleh air liur ha..heheheee