Tuesday, September 06, 2011

SyOk NyEr RaYa !!!!!!

Assalamualaikum kengkawan dan peminat sedia Be Simple Beb. Mood raya masih ada walaupun dah start keje...seminggu balik kg jenuh ler ronda2 dan kunjung mengunjung kengkawan lama dan kawan2 opis BSB. N3 kali nie nak citer pasal Pekan kecil di utara Perak, Lembah Lenggong. Jom kita p ronda2 Lenggong kali nie....
Papan tanda Lembah Lenggong.

Jambatan baru yg merentasi Tasik Raban.

Yang nie pulak titi lama yg merentasi tasik Kota Tampan. Yang lama jgn dilupa tauuu...

Jalan lama menuju ke Kuala Kangsar.

Pemandangan Tasik Kota Tampan.

Bonda bersama Mak Eda membelakangkan Tasik Raban.

Trandmark Lenggong "Ikan Pekasam". Kalau berkunjung ke Lenggong jgn lupa beli buah tangan ikan pekasam Lenggong. Sedappp tauuu...

Mari..mari..mari kita beli ikan pekasam. 3 peket cuma 10 hinggit jerrr...Macam2 jenis ikan ada..

Ini ler pekan Lenggong. Idok ler besar bebenor pun. Tapi kat sini ada bank2, sekolah, klinik, Balai Polis, Bomba dan pasar basah. Dulu pekan Lenggong nie sibuk tapi sejak dah ada highway orang dah tak masuk ke Lenggong lagi. Pendik kata dah jadi pekan mati pun...huhhuuuu

Pejabat Pos Lenggong...dah lama dah bangunan nie kira nyer berkurun ler...

Kedai gambar kat Lenggong...

Klasik bebbbb....kenangan mengusik jiwa.

Aksi Kak Dah & Mak Ana membeli belah kat Pekan pagi Lenggong.

Bergambar kenangan bersama Mak Saudara BSB. Yang bertudung labuh.

Makan time....saat yg dinanti2 oleh BSB.Menu utama tulang rusa masak kicap, ikan patin masak tempoyak, ikan bawal masak sweet&sour, sambal tempoyak mesti ada, lawan dgn petai rebus...mak aiii...BSB makan tak pandang kiri kanan kooo...

Lepas makan lepak time, sempat lagi si Dos tue update facebook nyerrr...apa2 pun memang puas ler raya kali nie. Dapat jumpa semua saudara-mara BSB. Tapi ada juga kawan lama kat kampung nie BSB tak sempat nak singgah...so BSB minta maaf ler bebanyak. Insyaallah tahun depan kita jumpa kkkkk...sekian dari Lembah Lenggong..taataa tiiittii tuuu & ADIOS.

13 comments:

Hanis Azla said...

wah bermacam2 menunya.. bestnya.. saya pun ada pakcik yg menetap di lenggong.. tp dah lama tak pergi.. last sampai lenggong pun 6-7 tahun dulu..

Zefa NorAsmara said...

Ini baru dikatakan raya sakan.. hehe..

MamaYatie said...

selamat hari raya BSP, ada salah silap saya harap sudi maafkan..:)

oo...kg BSB kat lenggong yer..tak pernah smp lagi tp tau la..biasa duk lalu kk tur

miezaniera said...

Selamat hari saya bsb.. tk penah lg naik jambatan baru tuh..tah bile la nk smpi sana lagi hehehe

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Hanis:pakcik hanis dok kg apa?

Zefa;memang sakan tapi lepas raya pokaiii!!!

Mamayatie:kk rumah siapa?

Miezaniera:pernah g lenggong ker? kat mana?

zarina said...

selamat hari raya BSB..maaf kalau ada salah dan silap. Duit raya untuk BSB takde..tadi kuih raya ada..bleh :)

Myra Jay said...

Kak, nanti pos sikit ikan pekasam tu :) hehee

Selalu beli made in Taiping, sedap gak, tapi nak rasa versi Lenggong pulak :)

Hanis Azla said...

pakcik saya ddk kat kuarters sekolah SK lenggong klu tak silap saya nama sekolahnya..

MulutPayau said...

Wah...raya sakan BSB yer...dulu Mp pernah ke Lenggong, rumah kawan...Tapi lupa dah kg apa...

Pia said...

"selamat hari raya BSB...maaf zahir batin...meriah giler raya ko...akk balik sat sgt tak dan nak jalan2 pi kulim.."

Tinta Emas said...

dah lama tak berkunjung kat sini.... selamat hari raya BSB...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Zarina:ok kita pun sama gak.

MJ:Lenggong punya ikan tasik tauu..

Hanis:SK lenggong tahu ler..kuarter cikgu sebelah sek BSB.

MP:lenggong tue skg dah jadi pekan mati...

Pia:tak pe nanti raya tahun dpn boleh ler kita jumpa kat Kulim.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

tinta Emas:Lenggong tetap dihari ku