Tuesday, July 26, 2011

Belimbing buluh perindu

Assalamualaikum dan selamat tengahari kengkawan semua. Hari nie masak apa? emmm sedap nyer bau ikan masin gelama yg tengah goreng tue...BSB memang gemor betul ikan masin gelama dan dicicah pulak sambal belimbing buluh dengan ulam mentimun. Buat pulak nasi panas2 kan.. Emmm...sedap nyerrr. Tapi medan selere kat opis BSB nie susah nak jumpa sambal belimbing buluh macam tue. Kalau ada pun sambal tempoyak dgn sambal belancan banyak lerrr.

Belimbing buluh kalau berbuah bergayut2 kan? Masak lemak telur itik campur buluh belimbing pun sedap....emmm balik nanti nak buat lah...hehhehee tapi mana pulak nak cari telur itik nie..duduk kat kl nie susah betul ler nak mencari benda2 macam tue.

Sambal belimbing buluh yg siap ditumbuk dan cuma tunggu di hidangkan saja...nak sedap lagi belimbing nie kita rebus dulu ataupun kita masukkan kat dlm periuk nasi lepas nasi kita kering air nyer. Ok BSB stop sini dulu ekkkk...nanti kita citer lagi...taataa tiitti tuutuu & ADIOS.

7 comments:

Amie said...

Assalamualaikum BEB,

walaupun tengok belimbing dok bergayut atas dahan... tapi kecur liur dah tak tertahan.... salam kenal dari Kak Amie

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

tq sudi singgah disini, jemput dtg lagi.

EL MARIACHI said...

sedap sambey belimbing tu...lama tak rasa dah...

MulutPayau said...

BSB...susah nak dpat belimbing buluh skrang ni......kat pasar pun jarang jumpa...

Myra Jay said...

Sedapnya sambal belimbing..
dah lama tak mkn..

Myra suka jugak sambal + buah macang ;)

Kakzakie said...

Kalau rumah kampung kakak ada belimbing buluh yg hijau. Yg putih baru tanam belum buah lagi. Kakak kalau masak sardin bubuh belimbing buluh sedap juga tau BSB...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Mie:balik kg nanti pegi ler cari..

MP:BSB pun dpt masa balik kg hari tue.

MJ:Sambal macang pun sedap juga.

Kakzakie:nanti boleh ler BSB try..