Monday, July 18, 2011

Ayam +pulut +Somtam

Assalamualaikum dan ceria dipagi yang indah dan nyaman nie...BSB terpaksa mendiamkan diri seketika atas sebab2 tertentu. Kini BSB kembali....jom kita p pekena pulut sama ayam goreng. Orang sebelah selatan Thai memang suka makanan nie. Masakan nie bukan BSB yg masak tau....tapi nie ler yg kami makan dulu masa g Padang Besar hari tue.

Somtam atau pun BSB panggil kerabu campur. Rasa nyer pedas + manis sikit. Kat Shah Alam pun ada gak gerai2 Thailand yg jual Somtam nie...BSB stop sini dulu. Nanti kita jumpa lagi di lain N3 kkkk...taataa tiitii tuutuu..ADIOS.

16 comments:

ummu muhammad said...

nampak sedap sgt je kak BSB..

p/s: due2 geng yg bersahabat baik banayk kije ke..?kak BSB n CS?

ummu muhammad said...

nampak sedap sgt je kak BSB..

p/s: due2 geng yg bersahabat baik banayk kije ke..?kak BSB n CS?

Kakzakie said...

BSB... tetiba kakak teringin nak makan somtam. Susah nak dapat tempat kakak nie...

Myra Jay said...

Welcome back kak :-)


Somtam tu my feveret tue.. :)

Yan said...

akak suka sangat somtam ni tau.

kasihredha said...

kecur ayaq liuq tengok somtam tu

gee ryder said...

somtam masam2 kan...

MulutPayau said...

rajinnya BSB masak....pulut tu mmng best..tapi Mp tak suka somtam..tak prnah makan...

Hanis Azla said...

dua2 menu ni saya tak pernah makan bsb.. tp nmpk menyelerakan..

Zefa NorAsmara said...

Sedapnyerrrr... :D

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

saya suka makan somtam tu...memang sedapkan...tambah2 kalo kacang lebih memang sedap...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

ummu Muhammad:sedap hingga menjilat jari...

KakZakie:kat shah alam ada tapi tak berapa sedap..

MJ:somtam makanan diet..

kakYan:saya suka gak sbb ada 3 rasa.

Kasihredha:sedappp

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Gee:yap ada rasa masam, pedas & manis..

MP:saya makan kat kedai jerrr..

Hanis Azla:pulut+ayam goreng tak ada kat kl.tapi somtam ada ler kat kedai siam.

Zefa:memang sedap tak sama macam kat shah alam.

Lizz:sedappp

Scarlett O'Hara said...

Teringat cerita Thai tajuk Somtam kat Astro dulu.Kelakar!

Piasara said...

"akak lom penah makan somtam,dulu ada berjiran ngan org kelantan pandai buat ni,tp ada betik muda ker dalam tu..sbb jiran akk ni boh betik...?"

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

OHara:alamak saya tak sempat nak tengok daaa...

Piasara:betik muda salah satu bahan yg mesti ada dlm somtam..