Wednesday, April 09, 2014

Aiskrim

 Assalamualaikum..
Aktiviti membuat aiskrim minggu lepas bersama Chef Qistina.
Aiskrim orea, coklat & streberi.
 Feberet BSB...aiskrim oreo...yummy
 Bahan-Bahan Asasnya:
Fresh milk-2 cawan 
Susu Pekat Manis- Setengah cawan
Ovellet-1 sudu kecil
Perisa Vanila - 1 sudu kecil
Senangkan.... ini bahan2 untuk basic aiskrim jeeee..
Cara-caranya: Campurkan semua bahan ke dalam mixer
dan mix selama 20 minit atau sehingga 
bahan2 menjadi gebu dan ringan.
 Aksi chef Qistina tengah membuat aiskrim.
Bahagikan 3 bahagian mengikut perisa...
aiskrim coklat tambah milo dan coklat
aiskrim orea campurkan biskut orea yg telah di hancurkan.
aiskrim streberi campurkan buah streberi atau perisa streberi dan pewarna merah.
Jeng...Jeng..Jeng....siap...di bekukan selama 4 jam.
Chef Qistina kata lama bebenor nak tunggu...
Sabar yang oooiiiii...
Tapikannnnnnnnnnnnn BSB rasa lebih baik beli je lerrr
aiskrim kat kedai lagi murah..
sebab bahan2 membuat aiskrim nie pun lebih kurang jer harga sebekas aiskrim.
hhahahhaaa....tapi kalau nak cuba apa salahnya..
sekian...adiossss

8 comments:

Rafhani said...

Bagusnya...buat aiskrim sdr...hihihi.Boleh try.Bkn apa,anak2 ni kalo buat sdr diorg teruja lebih..kan?

HijrahKuKeranaMu said...

wahhh nampak sedap gitu... colourfull

Kakzakie said...

Itu dia sekali buat tiga perisa. Pilih ajelah mana satu idaman hati:)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

rafhani:tq sudi dtg sini..jemput dtg lagi..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

hijrahkukeranamu:tq sudi singgah sini..jemput dtg lagi.

kakzakie:kalau buat sendiri kita bole buat ikut suka kita..

Myra Jay said...

Sedapnya... tak boleh jadi ni.. nak kena buat jugak eskrem kat rumah..hehee

AMIIZAA said...

BSB,

Sedapnyaaaaaaa:)
pandai kakak:):)boleh auntie tiru resepi:):)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

MJ:buat sendiri bole pilih nak buat perasa apa yg kita suka.

Amizza:akak tina jwab"boleh auntie"