Friday, March 28, 2014

jom balik kampung

assalammualaikum
Cuti sekolah sudah bermula
dan apa lagi jom balik kampung
seperti biasa BSB & the gang
balik kampung di utara malaysia.
Anak2 BSB paling suka bila kata nak balik kampung 
maklum ler duduk rumah kayangan nie bukan dapat
tengok hutan pun balik2 tengok hutan batu bata jeee..

 Sekarang tengah musim buah pelam...pehhh terliur menengoknya...
tapi awas jgn nak pandai2 cicah dgn kicap + belacan tau,,nanti buah pelam nie busuk..
 Nie buah apa ek? siapa tahu..rasanya kelat2 manis..
 Buah belimbing buluh, buat masak lemak telor itik + buah belimbing nie...pehhh sedap tue.
 Aktiviti di kampung...mandi sungai...sejuk bebenor air sungai nie sampai ke tulang rasanya.
 Dari Shah Alam singgah jap di Jambatan ke 2, Pulau Pinang....
Jambatan terpanjang di Asia Tenggara.

Singgah juga di Kuala Sepetang makan mee udang....
RM9.00 semangkuk...kuahnya manis2 pedas.
Udang memang fresh tapi BSB rasa macam makin sikit pulak mee udang nie,
tahun lepas singgah rasa macam banyak.
apa-apa pun memang kami enjoy dengan mee udang Kuala Sepetang.
sekian,
adiosssss...bye..bye

6 comments:

Kakzakie said...

Bergayutan buah mangga tu yg tak tahan kakak tengok:)

Merasa jugalah naik jambatan terpanjang tu ye:)

MulutPayau said...

Wahhh bestnya dpat balik kg..lagi syok dpt mandi sg..

εïзmummyHazaεïз said...

alamak meleleh ayaq lioq tgk buah2 masam ni.. sedapnye.. best balik kg kan..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

kakzakie:tengah musin buah mangga..buat jeruk pun sedapkan.

MP:Balik kg hari2 bole mandi sungai.

Haza:kat kg memang byk tanam pokok mangga..

Myra Jay said...

Terliur nya tengok buah2 :)
Kena pulak air sejuk yang mendamaikan :)

JK2PP MJ sendiri warga Penang tak merasa naik lagi ha :D

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

MJ:mandi manda memang mendamaikan..