Monday, March 18, 2013

BUAH COMOT


 Assalamualaikum...
uorls kenal tak buah apa nie?
hari tue masa g jelajah wetland, BSB jumpa pokok nie.
kalau tak salah BSB nama buah nie buah Nanam kan?
sbb dulu masa kecik2 kat kg dulu pernah makan buah nie.
Bila BSB tunjuk kan mykids, diaorg kata "eeee...buruk nya buah nie"
hhehheee memang budak2 skg tak kenal buah comot nie, tapi kalau makan rasa
masam2 manis dan memang sedap ko.
 Dan buah nya berbuah di batang2 pokok je.

 Buah Nanam...memang susah nak jumpa buah nie sekarang. 
Rasa nya org pantai timur panggil buah katak purukan?

 
Sampai sini dulu citer buah Nanam.
Jumpa lagi next N3.
Bye...bye...& adiosss..


10 comments:

MulutPayau said...

Sedap...akak suka buah ni walaupun rupanya buruk...tapi betullah, anak2 mmng tak suka buah ni....

Amanina said...

Suka sangat makan buah nie.. susah nk cari skrg

sahromnasrudin said...

mmg cumut sungguh buah nie heheheee

diana said...

tak pernah makan pun..:)

Hanis Azla said...

tak pernah jumpa dan tak pernah makan buah ni.. teringin pulak nak rasa..

Myra Jay said...

Lamanya tak makan buah namnam ni... :)
Memang susah nak jumpa buah ni

εïзmummyHazaεïз said...

alamak.. xpernah makan lagi BSB..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

MP:buah nie rasa pahit2 sikit..tu yg buat anak2 tak suka.

Amanina:tq singgah sini.

Sharom:comot tapi sedap tauuu..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

diana:kalau g pasar pagi cer cari buah nie..kadang2 ada

Hanis:kadang2 kat pasar pagi/pasar tani ada jual buah nie.

MJ:nanam kat kg ada lagi pokok nie

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Mummyhaza:rasa kelat2, masam & manis sikit..