Monday, November 24, 2014

penatnya kayuh basikal

Assalammulaikum...
tik..tok..tik..tok...cuti sekolah dah bermula.
Kaum ibu pening kepala nak bawa anak2 g bercuti ke mana?
Kalau ada ongkossss bole ler g tempat jauh2 sikit...
kalau kureeenggg nak ada ongkossnya
jom..ikut BSB & the gangs g terjah tempat  nie..
yang pasti budget ciput pon bole join...
di manaaaaa..tueee...jommm..i follow..
 Paya Indah Wetlands kat Dengkil, yang paling best masuk free ok.
 Lepas register kat kaunter pendaftaran dan dapatkan pas kebenaran masuk...
mula ler penjelajahan kita.
 Mula2 kita sewa basikal dulu...2 jam RM5 je...basikal kanak2 tak hado ko..
kalau hari ahad bole ler belasah sampai lebam..sebab tak ada siapa pon nak jaga basikal nie..
pandai2 korang ler.
 Kakak Tina & Abang Qaiser suka ler dapat kayuh basikal puas2...tapiiiiiiii
 Adik Qaheer tak pandai lagi naik basikal...jadi adik tolak je lerrrr....cian dia
 Adik naik dengan ayah aje leee..mama tak berapa pandai bawa penumpang..hehehe
 Mencabar betul mengayuh basikal kat sini...naik bukit kita tolak.
 Pukul 10.00 pagi waktu hippo makan..tapi kami tak sempat nak tengok..sampai lambat sikit..huhuhu
 Yang ni kandang kura-kura dan landak
 Nampak tak landak tueeee...tuee celah2 kayu.
 Pukul 11.00 pagi waktu buaya makan...

 Staf Wetlands datang dengan bawa bangkai ayam untuk beri buaya makan...busuknya.
 Seekor ayam boleh kenyang sampai seminggu kata staf wetland tue,
ada lebih kurang 50 ekor buaya dalam kolam ini...eee takutnya.


 Burung merak pon adoooo...
 kalau nak bermalam boleh checkin kat sini..semalam RM120 je...bbq set RM50.
 cantikkan homestay nie.
 Kami lepak2 kat sini jap...sambil ambil angin.
 Kita makan dulu..bestnya boleh baring2 jap kat sini..angin pulak sepoi-sepoi ...peeehhh
 Wooooowww syokkk ooooo...boleh baring2 lagi kooo..
 Pukul 2.00 petang kami bergerak balik...kiranya puas ler mengayuh basikal hari nie..
Sebelum balik kami sempat singgah pekena cendol durian dulu.
Boleh leee tak sedap mana pon..buat basah anak tekak boleh leeee
Sampai rumah semua dah penat tapi tak pe esok tak sekolah boleh lerrr bangun lewat sikit.
sekian..jumpa lagiiiii...adiosss

12 comments:

Juhariah Johari said...

Salam
terimak kasih ke blog mama.
seronoknya ke wetland . mama ada sekali ke sana sbb anak ada kat kolej mara banting. Duk mana?
lain kali dtglah ke wetland putrajaya, hebat juga.

Yusmawati Paiman said...

cantik tempatnya, free je masuk? Tapi nak jelajah semua tu perlu stamina tinggi juga ya...◕‿◕

Zefa NorAsmara said...

Bila cuti sekolah org duk fikir mesti nak bercuti pergi jauh2 dan bermlm. Tp sbnarnya byk tempat menarik yg boleh diterjah dan balik hari je.. Wetland antaranya.. :D

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

MAMA:saya dok shah alam..insyaallah kalau free boleh juga terjah wetland putrajaya pulak.

Yusmawati:boleh juga bawa kete masuk dalam.

Zefa:betul tue...cuma rajin je cari dlm internat.

AMIIZAA said...

BSB,

menarik nie...boleh jugak pergi dekat dengan rumah :)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

amiza:memang best cuma menara tinjau je tak bole naik..tgh baikpulih.

IdaShazana said...

menarik nampaknya. suasana pun nyaman je

Rinna said...

Macam best jerk.. tgk Wetland nie.. mungkin boleh ke sini jugak.. :)

Najib Ariyan said...

saya suka riadah ni... sewa RM5 jer... dah boleh sihatkan badan... pujian untuk tindakan anda... saya pun pernah ke sini dan selalu nya jalan kaki je pusing tempat ni sampai penat

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

ida...kalau dapat berkelah kat tepi tasih tu lagi best tau..

Rinna:try ler pergi..mesti best

Najib:first time dtg sini dulu pusing2 dgn kereta..2nd time baru sewa basikal..

Cik Sue said...

Semua tu free le erk kecuali basekal je bayo 5 hengget...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

ciksue:ya betul semuanya free...basekal je kena bayo..